Monitorul Oficial Local este un registru public, ținut în format electronic, prin intermediul căruia se aduc la cunoștința cetățenilor actele administrației publice locale.

Potrivit reglementărilor legale, Monitorul Oficial Local trebuie să facă parte din structura paginii de internet a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, având un buton de acces distinct, situat în prima pagină a meniului, în prima linie, în partea dreaptă și este structurat în 6 părți, după cum urmează:

  • Statutul unității administrativ-teritoriale;
  • Regulamentele privind procedurile administrative, unde se publică Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative, precum și Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de dispoziții ale autorității executive;
  • Hotărârile autorității deliberative, unde se publică actele administrative adoptate de consiliul local, de Consiliul General al Municipiului București sau de consiliul județean, după caz, atât cele cu caracter normativ, cât și cele cu caracter individual. În această secțiune se publică și Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative, precum și Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative;
  • Dispozițiile autorității executive, unde se publică actele administrative emise de primar, de primarul general sau de președintele consiliului județean, după caz, cu caracter normativ. În această secțiune se publică și Registrul pentru evidența proiectelor de dispoziții ale autorității executive, precum și Registrul pentru evidența dispozițiilor autorității executive;
  • Documente și informații financiare, prin care se asigură îndeplinirea obligațiilor privind procedurile de publicare a bugetelor locale;
  • Alte documente, secțiune prin care se asigură publicarea celorlalte acte administrative emise de autoritățile publice locale, precum si corecta informare asupra problemelor de interes public.

Monitoarele Oficiale Locale se centralizează pe pagina de internet a ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice în care se vor introduce linkurile către fiecare pagină de internet „Monitorul Oficial Local“ a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale.

În structura funcțională a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale se instituie un compartiment pentru monitorizarea procedurilor administrative, iar persoana/persoanele din acest compartiment de specialitate care are/au ca atribuții organizarea Monitorului Oficial Local, precum și asigurarea publicării oricăror documente se stabilesc prin dispoziție a autorității executive.

Secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și persoanele desemnate de autoritatea executivă au responsabilitatea respectării prevederilor legale cu privire la organizarea și publicarea Monitorului Oficial Local.

Cheltuielile ocazionate de punerea în aplicare a procedurii se asigură din bugetul local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.

Ce mai trebuie să știm? Publicarea oricărui act administrativ se face în format „pdf“ editabil, astfel încât acesta să arate exact așa cum a fost realizat și să poată fi tipărit corect de oricine și de oriunde, fără să cuprindă semnăturile olografe ale persoanelor, asigurându-se respectarea reglementărilor în materia protecției datelor personale.